niedziela, 23 stycznia 2011

Drzewka-schemat (Trees-pattern)

Chciałam zrobić instrukcję krok po kroku jak zrobić kolczyki drzewka. Ale to dużo roboty i stwierdziłam, że nigdy się za to nie wezmę bo zawsze brakuje czasu. Opiszę więc z grubsza jak zrobić kolczyki i pokażę schemat.

Jak wykonać takie oto kolczyki? 
How to do these earings?


Potrzebne materiały:
ulubione nici, dość sztywne i mocne, jak najcieńsza
koraliki 2mm w różnych kolorach
bigle

What you need:
threads, stiff and strong, very thin
2mm beads
hooks 

Na nić nawlekamy 17 koralików, nawijamy ją na czółenko, koralik mają też znaleźć się na czółenku. Wykonujemy kółeczka i łuczki wg schematu. Nie ma znaczenia od którego kółeczka zaczniemy. Koraliki wrabiamy w pikotki, zrzucając je z nici idącej od czółenka. W każdy pikotek jeden koralik. Można też zrobić wersję bez koralików-z samymi pikotkami:) Każdy słupek trzeba zaciągać bardzo mocno, żeby kolczyki były sztywne.

String on a thread 17 beads, wound it on a shuttle with beads also on shuttle. Then make rings and chains by the schema. It doesn't matter from which ring you start. One picot-one bead. You can also do a version without beads-:) Each stich must be bound very tight that the earrings were stiff.

11 komentarzy:

  1. piękne sa Twoje drzewka :) ja niestety nigdy się na nie nie pokuszę... bo moja ulubioną nitką jest dratwa albo sznurek lniany - więc trochę to problematyczne choć w swojej karierze zrobiłam kiedyś jeden (jedyny) kwiatek lniany frywolitkowy :) ale na tym się zatrzymałam - zostawiam to dla takich zdolnych łapek jak Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie omieszkam spróbować i oczywiście odnieść się wtedy do źródła :) w sensie podać link do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam!
    Szablonik być może wypróbuję za jakiś czas, bo ostatnio poległam próbując zrobić coś podobnego... tyle że bardziej jak listki, z dziwnie połączonymi słupkami i koralikiem w środku. Złamałam przy tym igłę z czółenka i się ogólnie obraziłam ;)... ale chyba się z nimi przeproszę dzięki Twojemu wpisowi! :)

    Obserwuję Twojego bloga od jakiegoś czasu, bo i istnieje u mnie w linkach jak i subskrypcji wordpressowej którą przeglądam codziennie :).

    I dlatego mam malutkie info o początkowym, urodzinowym Candy u mnie na blogu - oczywiście serdecznie zapraszam! :)

    http://linnennshandmadeart.blogspot.com

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nami few precious works, congratulations.
    I put a link to two of my blogs, because I love your work.
    A hug

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo piękny projekt i profesjonalna instrukcja! Dziękuję Ci w moim prywatnym "tatterskim" imieniu, bo jak wiesz inspiruję się Twoimi pracami :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    M.

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuję za schemacik:)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Los pendientes son preciosos, me han gustado muchísimo, estoy intentando aprender a hacer algo parecido. Besos, Kusita.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak sobie przeglądam Twój blog, bo jestem zauroczona Twoimi pracami, więc chętnie przygarnę schemat - gdy go wykorzystam, to oczywiście podam źródło "inspiracji" ;-)
    A tak na marginesie nieśmiało pytam - w jakim programie rysujesz wzory, bo chętnie bym też takie sobie robiła, a tak męczę się ręcznie, a rysownik ze mnie marny :-D

    OdpowiedzUsuń
  9. Rysuję w darmowym InkScape-program do grafiki wektorowej, można też w Gimpie takie coś narysować.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nami, dzięki wielkie za info - czyli pozostaje mi ściągnąć program i popróbować. Zobaczymy, co mi z tego wyjdzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Me encantó, fácil y bellísimo!! Gracias por compartir!! ❤️

    OdpowiedzUsuń